Geoblog.pl    Kozlowscy    Podróże    Kraków: w pogoni za Lajkonikiem :)    Rejsem po Wiśle

Rejsem po Wiśle

Polska, Kraków

Na Naszą drugą wycieczke wybraliśmy kierunek Kraków, który ostatnio staje się miastem bardziej obleganym niż Paryż czy też Londyn. Na miejscu okazuje się , że naprawdę tak jest już sam dworzec robi duże wrażenie bo jak na Polskę jest bardzo okazały, a w podziemiach jest dość sporych rozmiarów oszklona Galeria Krakowska. Ale mniejsza o to, tak jak mówiłem na samym początku Kraków naprawde jest bardzo oblegany, na każdym kroku słychać i widać ludzi z różnych krajów ,spotkaliśmy wielu azjatów, niemców i kilku kameruńczyków.

Na początku udaliśmy sie na Wawel , który zrobił na mnie duże wrażenie jak zresztą cały Kraków. To była moja pierwsza wizyta w tym mieście mimo, że miaszkamy dość niedaleko. Na Wawelu jest wiele punktów obserwacyjnych , widoki na Wisłę i przedewszystkim jaskinia smoka wawelskiego do, której jest odpłatne wejście. (około 3 zł bilet ulgowy zwykły 6zl ) Schodzi się tam naprawdę długo, droga przypomina nieco zejście z latarni lub z wieży zamkowej bardzo kręta i wąska wkońcu dotarlismy na dół było wilgotno i zimno, ale bardzo ładnie spotkaliśmy grupe Koreańczyków , którzy również byli zachwyceni i robili sobie zdjęcia.
Na zewnątrz stoi pomnik smoka wawelskiego , który co jakis czas zieje ogniem. Jest on jednym z miejsc szczególnie obleganych . Mogą się tam pojawić małe problemy z przejściem dalej i ze zrobieniem zdjęcia , no chyba żę ktoś ma ochotę fotografować tłumy :)

Następnie wybraliśmy się na rejs po Wiśle. Spacerując wokół Wawelu zostaliśmy zaczepieni przez jednego z pilotów łodzi , który organizował rejs. Cena bardzo przystępna 15zł (osoba) z Wisły , Kraków przedstawia się pięknie.

Przede wszystkim miasto świeci czystością, a wszyscy wiemy jak wygląda wiekszość polskich miast.

Nastepnie wybieramy sie na rynek tak jak sie spodziewaliśmy było mnóstwo ludzi i były jakieś pokazy brake dance, porobilismy zdjęcia przy Sukiennicach, Kościele Mariackim, wysłuchaliśmy hejnału i lekko zmęczeni poszliśmy coś zjeść. Godzinami wieczornymi udajemy sie na dworzec i czekamy na pociąg.

Pogoda sprzyjała Nam bardzo , słonko grzało mimo iż był to koniec września.